Πέπλο μυστηρίου καλύπτει το πρόσωπο της Μόνα Λίζα, στο διάσημο πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μία έρευνα αποκαλύπτει νέα στοιχεία για το χαμόγελο της Μόνα Λίζα.
Ο Ιταλός ερευνητής, Silvano Vinceti υποστηρίζει ότι ο διάσημος πίνακας βασίστηκε σε δύο μοντέλα, στο πρόσωπο του μαθητευόμενου του διάσημου ζωγράφου και στο πρόσωπο μίας γυναίκας εμπόρου από την Φλωρεντία.
«Η Μόνα Λίζα είμαι μία μείξη άνδρα και γυναίκας. Αυτό φαίνεται στο χαμόγελο της, στη μύτη της και στο μέτωπό της. Βρήκαμε την απάντηση σε ένα ερώτημα που βασανίζει για χρόνια τους επιστήμονες» δήλωσε ο ερευνητής.
Η αποκάλυψη του Vinceti έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως η θεωρία του δεν στηρίζεται σε βάσιμα στοιχεία.
Ο Σιλβάνο Βινσέτι, δήλωσε πως το πορτρέτο που εκτίθενται στο Λούβρο του Παρισιού, είναι ένα «ανδρόγυνο» αμάλγαμα της Λίζα Γκεραρντίνι, της συζύγου ενός πλούσιου εμπόρου από την Τοσκάνη, και του Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι, γνωστού με το παρατσούκλι, Σαλάι.
Ο Βινσέτι, επικεφαλής Εθνικής Επιτροπής για την Πολιτιστική Κληρονομιά, έβγαλε τα συμπεράσματά του με βάση την υπέρυθρη εξέταση της Μόνα Λίζα, του αναμφισβήτητα διασημότερου πίνακα στον κόσμο.

Ισχυρίζεται ότι η μύτη, το μέτωπο και το χαμόγελο της Μόνα Λίζα είναι εντυπωσιακά παρόμοια με άλλα έργα τέχνης του Λεονάρντο στα οποία ο Σαλάι ήταν το μοντέλο, μεταξύ των οποίων και το πορτρέτο του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου αλλά και στον Άγγελο, όπου εικονίζεται ένας νεαρός άνδρας.
«Η Μόνα Λίζα είναι ανδρόγυνο – μισός άνδρας – μισή γυναίκα. Ο πίνακας βασίστηκε σε δύο μοντέλα. Το πρώτο ήταν η Λίζα Γκεραρντίνι και το δεύτερο ήταν ο Σαλάι, μαθητευόμενος του Λεονάρντο ντα Βίντσι» δήλωσε ο Βινσέτι στην Telegraph.
Ο ιστορικός συνέκρινε το πρόσωπο της Μόνα Λίζα με τους πίνακες που βασίζονται στον Σαλάι και ισχυρίζεται ότι υπάρχουν ομοιότητες. «Μπορεί να τις δει κανείς ιδιαίτερα στη μύτη της Μόνα Λίζα, το μέτωπο και το χαμόγελό της» δήλωσε.
Οι ισχυρισμοί αυτοί φυσικά αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό από έναν από τους κορυφαίους ειδικούς στον κόσμο για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.
«Πρόκειται για ένα συνονθύλευμα γνωστών πραγμάτων, ημι-γνωστών πραγμάτων και πλήρης φαντασίας» δήλωσε ο Μάρτιν Κέμπ, ομότιμος καθηγητής ιστορίας της τέχνης στο Trinity College της Οξφόρδης.
«Οι υπέρυθρες αναλύσεις δεν υποστηρίζουν με κανέναν τρόπο την ιδέα πως ο Λεονάρντο ζωγράφισε κατά κάποιον τρόπο ένα μείγμα της Λίζας Γκεραρντίνι και του Σαλάι».
Κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα πως έμοιαζε ο Σαλάι, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να πούμε αν τα χαρακτηριστικά του ενσωματώθηκαν στον πίνακα της Μόνα Λίζα, δήλωσε ο καθηγητής Κεμπ, ο οποίος γράφει ένα νέο βιβλίο με τίτλο «Μόνα Λίζα: Οι άνθρωποι και ο πίνακας».
Αντιδράσεις:

Δημοσίευση σχολίου

test

 
Top