Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Harvard επισημαίνει ότι η ικανοποιητική ποσότητα κατανάλωσης φυτικών ινών στην εφηβεία μειώνει την πιθανότητα καρκίνου του μαστού.
Ο ρόλος της διατροφής στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού ενισχύεται σημαντικά από μια μελέτη σε περισσότερες από 90.500 εθελόντριες που έδειξε ότι όσες είχαν βάλει από την εφηβεία τους τις φυτικές ίνες στο καθημερινό τους διαιτολόγιο και ακολουθούσαν γενικά μια υγιεινή διατροφή, είχαν μέχρι και 24% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώνουν καρκίνο του μαστού αργότερα στη ζωή τους. Η έρευνα διήρκεσε 20 περίπου χρόνια, το ηλικιακό φάσμα των γυναικών που συμμετείχαν ήταν τα 27-44 χρόνια, ενώ μέχρι το τέλος της, 2.833 από αυτές νόσησαν από καρκίνο του μαστού.
Όσες κατανάλωναν κατά μέσο όρο 28 γρ. ινών ημερησίως, είχαν 24% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν τη νόσο συγκριτικά με όσες έτρωγαν πολύ λιγότερες.
Σημειώνεται ότι 28 γρ. φυτικών ινών βρίσκονται σε δύο μήλα με τη φλούδα, μια μπανάνα, μια μερίδα αρακά ή μια-δυο φέτες ψωμί ολικής άλεσης. Αυξάνοντας την ημερήσια πρόσληψη κατά 10 γρ. μειώνουμε κατά 14% τον κίνδυνο προσβολής από τον καρκίνο του μαστού.
Οι φυτικές ίνες είναι συστατικά τροφών φυτικής προέλευσης με βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα το ότι είναι ανθεκτικά στην πέψη, δεν διαλύονται από τα γαστρικά υγρά του στομάχου, συγκρατώντας έτσι τα θρεπτικά συστατικά και επιβραδύνοντας την μεταφορά της τροφής από το στομάχι στο έντερο με αποτέλεσμα να δημιουργείται το αίσθημα του κορεσμού πιο γρήγορα.

Φυτικές ίνες παίρνουμε από όλες τις φυτικές τροφές που δεν έχουν υποστεί βιομηχανική επεξεργασία.
Οι καλύτερες πηγές είναι τα δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης, τα άσπρα φασόλια, τα φρούτα με τη φλούδα τους και κυρίως τα αποξηραμένα, το καστανό ρύζι και το ψωμί ολικής, ο αρακάς, το καλαμπόκι, οι αγκινάρες, τα καρότα, το αβοκάντο και οι ξηροί καρποί.
Η συνιστώμενη καθημερινή ποσότητα είναι περίπου 25 γρ. για τις γυναίκες και 35-40 γρ. για τους άντρες.
Αντιδράσεις:

Δημοσίευση σχολίου

test

 
Top