Σύμφωνα με επιδημιολογική μελέτη του Ελληνικού Ιδρύματος Γαστρεντερολογίας και Διατροφής, σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες, ταλαιπωρούνται από γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση. Μια κατάσταση κατά την οποία το γαστρικό οξύ παλινδρομεί προς τον οισοφάγο, προκαλώντας αυτό που εμείς αποκαλούμε καούρα και οι γιατροί «αίσθημα οπισθοστερνικού καύσου».
Η άστατη διατροφή ή η μεγάλη ποσότητα γεύματος που αδυνατούμε να χωνέψουμε συμβάλλουν στην δημιουργία της καούρας, αλλά δυστυχώς δεν οφείλεται μόνο σε αυτά. Το κάπνισμα, για παράδειγμα, μετά από κάποιο γεύμα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και κάνει το αίσθημα της καούρας συχνότερο φαινόμενο.
Επίσης τα πικάντικα φαγητά όταν καταναλώνονται τακτικά και η πρόσληψη κάποιων συγκεκριμένων τροφών οι οποίες όμως διαφέρουν από άτομο σε άτομο και το αλκοόλ. Κάποιος μπορεί να παρουσιάζει καούρες έπειτα από χόρτα, άλλος έπειτα από κόκκινη σάλτσα ή από ρύζι.
Αποτελούν το πιο κοινό σύμπτωμα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.
Οι καούρες δεν αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για την υγεία, μπορεί όμως να οδηγήσουν σε άλλες επιπλοκές. Τέτοιες είναι τα οισοφαγικά έλκη ή η οισοφαγική στένωση. Αν οι καούρες είναι έντονες και επιμένουν, πρέπει να συμβουλευτείτε γιατρό.

Διατροφή

Το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η διατροφή. Είναι χρήσιμο να κρατάτε ένα λεπτομερές διατροφικό ημερολόγιο ώστε να μπορέσετε να εντοπίσετε τις τροφές που επιτείνουν τα συμπτώματα. Μπορεί να μην χρειαστεί να τις αποκλείσετε εντελώς από το διαιτολόγιό σας, η μείωση όμως της ποσότητας ή της συχνότητας με την οποία καταναλώνετε αυτές τις τροφές μπορεί να σας βοηθήσει.
Για την ανακούφιση από την καούρα ενδείκνυται η κατανάλωση μικρότερων και συχνότερων γευμάτων. Έτσι διασφαλίζετε ότι το στομάχι σας δεν είναι ποτέ υπερβολικά γεμάτο και του δίνετε επαρκή χρόνο για να ολοκληρωθεί η πέψη.
Είναι επίσης βασικό να τρώτε αργά και χωρίς να βιάζεστε.
Τροφές με μικρότερες πιθανότητες να προκαλέσουν καούρες είναι το κοτόπουλο στη σχάρα, οι ψητές γλυκοπατάτες, οι φρυγανιές, το τυρί τύπου cottage.
Πίνετε άφθονο νερό, μειώνει τα οξέα του στομάχου.
Αποφύγετε τις τροφές με γλουτένη, η οποία αποτελεί μια συχνή αιτία καούρας.


Αλλαγές στον τρόπο ζωής

Ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής θα σας βοηθήσουν να ελαττώσετε τις καούρες.
Αποφύγετε να πηγαίνετε για ύπνο με γεμάτο στομάχι. Προσπαθείτε να τρώτε 2-3 ώρες πριν πάτε για ύπνο.
Βάλτε το κεφάλι σας σε ψηλότερη θέση από τα πόδια σας. Αυτή η αλλαγή θα εμποδίσει τα γαστρικά οξέα να παλινδρομήσουν προς το επάνω οριακό τμήμα του στομάχου.
Μη φοράτε στενά ρούχα που σας πιέζουν.
Αντιδράσεις:

Δημοσίευση σχολίου

test

 
Top